DRINKING OLD CHEAP BOTTLES OF WINE

Det smakade vin i min mun och Håkan sa att det var för sent för vin, samtidigt som något lyste in på bussens golv och det blev en glittrande stjärnhimmel där på golvet. Den är min här och nu tänkte jag. Min alldeles egna stjärnhimmel. För jag ska aldrig förändras, jag ska dö på förstasidan. Jag somnade och vaknade till då och då. Jag är snart framme i mitt vinterland, mitt kalla vinterland. Snart är du inte mitt längre, och du kan aldrig mer dra ner mig i det frusna blå. Håkan säger att det är för sent för kärlek ren som snö. Jag tror att han har rätt. Vintern påminner mig om allt det dåliga. Egentligen älskar du inte mig, och egentligen är det okej med mig. Äckligt billigt vin och ett dött rådjur. Sådant står vintern för, för mig. Vintern står för sorg och dumma misstag. Jag tänker att jag aldrig kommer bli fri och jag har antagligen rätt. Men Eva, Eva, vi måste börja leva..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0